HERZLICH WILLKOMMEN!

Wir sind eine Offene Ganztagsschule am Rande Lichtenbergs und wir haben uns vor allem die Inklusion und die Integration eines jeden auf die Fahnen geschrieben, laut der Maxime: Die Würde des Menschen ist unantastbar!  Aber wir stehen auch für Exzellenz in den Fächern, vielfältige Förderangebote und wir investieren nachhaltig in eine zukunftsorientierte Bildung. Wir bieten MINT, Bläserklassen, Begabtenförderung, Sportklasse, Demokratiebildung, Berufsorientierung, Barnim-International, Lernstudio, diverse Projekte und Arbeitsgemeinschaften.

English Film Club

You are warmly invited to the

English Film Club

Every other Friday (A week only)

3.15 pm (90’)

In room 1.1.06

Film-Based Language Learning!?

“To learn to speak to people

you must see and hear people speaking to each other.”

English films/ media are a wonderful resource.

3 in 1:

They can help you to improve your listening comprehension skills.

They are a window on English language and culture.

They are entertaining and encourage interaction at the same time.

If you want to gain access to the world of English-language media (news, adverts, films, music videos...), please come along and join the Film Club.

You will be in for a big surprise!

All students (year 7 -12) are welcome.

I look forward to seeing you.

J. Fricke